Közép-európai időzóna szerint
1. nap – október 11. | Hétfő |
🕒️ 16:00 – 16:15 | Teams csatorna Megnyitó, köszöntők Dezső Renáta Anna, PTE BTK NTI, a kongresszus elnöke Fedeles Tamás, a PTE oktatási rektorhelyettese Tarrósy István, a PTE külügyi igazgatója Híves-Varga Aranka, a PTE BTK NTI igazgatója Turi Katalin, a PTE Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium igazgatója |
🕒️ 16:15 – 16:45 | Plenáris előadás Gerner Zsuzsanna: A magyarországi pedagógusképzés aktuális kihívásai PTE Tanárképző Központ |
🕒️ 16:45 – 17:00 | a PTE BTK NTI szakmai bemutatkozása – kisfilmek Nevelés- és Művelődéstörténeti Tanszék Romológia és Nevelésszociológia Tanszék Nevelés és Oktatáselméleti Tanszék |
🕒️ 17:00 – 18:30 | a PTE BTK NTI pedagógusképzőinek előadásai Absztraktok Takács Zsuzsanna Mária: A pécsi pedagógusképzés kezdetei Molnár-Kovács Zsófia: Kiemelkedő tanárszemélyiségek a pécsi tanárképzés történetéből Ács Marianna: A pedagógusképzés nonformális színterei Pécsett (1948-1991) Orsós Anna, Cserti Csapó Tibor, Lakatos Szilvia, Vezdén Katalin: Romológia a Pécsi Tudományegyetemen Huszár Zsuzsanna: Pedagógus identitás, szakmakép és szerepfelfogás kutatások tükrében Bálint Ágnes: Játék és tanulás Dezső Renáta Anna: A gardneri intelligenciaelmélet alkalmazási lehetőségei a Kárpát-medencei magyar tanítási nyelvű pedagógusképzésben |
🕒️ 18:30 – 19:30 | Pedagógusképzők és pedagógusjelöltek diszkussziója Moderátorok Ritter Betty Oktatási Hivatal Pécsi Pedagógiai Oktatási Központja Turi Katalin PTE Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
2. nap – október 12. | Kedd |
🕒️ 10:00 – 12:30 | Teams csatorna Az előző nap ismétlése felvételről |
🕒️ 16:00 – 17:30 | Teams csatorna a Babeș–Bolyai Tudományegyetem pedagógusképzőinek előadásai Absztraktok Fóris Ferenczi Rita: Pedagógusképzés a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetemen Barabási Tünde – Stark Gabriella: A romániai koragyermekkori nevelés curriculumának érvényesülési esélyei az otthonóvodáztatás időszakában Szabó Thalmainer Noémi: A szatmári tanítóképzés története Demény Piroska: Az erdélyi tanítóképzés pedagógiai gyakorlatának 21. századi korszerűsítési kísérletei Ozsváth Judit: A magyar tanárjelöltek helyzete Kolozsváron a két világháború között Birta Székely Noémi: Személyközpontú módszerek alkalmazása a pedagógusok szakmai önismeretének fejlesztésében Baranyi Tünde Klára: Az online matematikatanítás lehetőségei a romániai egyetemi oktatásban Zsoldos Marchis Julianna: Mese, játék, játékosítás matematikaórán Szállassy Noémi: A zöld ötven árnyalata – természettudományok oktatása az erdélyi pedagógusképzésben |
🕒️ 17:30 – 18:30 | Pedagógusképzők és pedagógusjelöltek diszkussziója Moderátorok Császár Zsuzsa PTE TTK Paic Róbert PTE TTK |
3. nap – október 13. | Szerda |
🕒️ 10:00 – 11:30 | Teams csatorna Az előző nap ismétlése felvételről |
🕒️ 16:00 – 17:30 | Teams csatorna a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola pedagógusképzőinek előadásai Absztraktok Depcsinszka Ivett: Az oktatás és pedagógusképzés helyzete Kárpátalján (Podkarpatszka Ruszban) a Csehszlovák Köztársaság kötelékében (1919–1939) Tyahur László: A Munkácsi Állami Egyetem Humán-Pedagógiai Szakkollégiumának létrehozása és működése – pedagógusképzés az 1914-2021 közötti időszakban Orosz Ildikó: A magyar nyelvű felsőoktatás helyzete Ukrajnában Soós Katalin: A kárpátaljai magyar szakképzés helyzete az ukrajnai oktatási reformok tükrében Hutterer Éva: A pedagógusképzés megújuló rendszere Ukrajnában |
🕒️ 17:30 – 18:30 | Pedagógusképzők és pedagógusjelöltek diszkussziója Moderátorok Bredács Alice PTE MK Gocsál Ákos PTE MK |
4. nap – október 14. | Csütörtök |
🕒️ 10:00 – 11:30 | Teams csatorna Az előző nap ismétlése felvételről |
🕒️ 16:00 – 17:30 | Teams csatorna a Selye János Egyetem pedagógusképzőinek előadásai Absztraktok Lőrincz Gábor: Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport tevékenysége, különös tekintettel a Romani Digitális Tudástér: Innovatív romani–magyar digitális oktatási-kulturális kompetenciafejlesztés és segédanyag-csomag létrehozása regionális modellek alkalmazásával c. projektre Gál Gyöngyi, Török Tamás, Csehiová Ágota, Szarka Katarína, Tóth-Bakos Anita,Horváth Kinga: Mentorképzés Horváth Kinga, Tóth Péter: Miben térnek el a kisebbségi pedagógusok a többségtől? Szlovákiai magyar pedagógusok pályaképének értelmezése. Borbély Diána, Józsa Krisztián, Orsovics Yvette, Horváth Kinga: Pedagógiai diagnosztika kurzus az óvodapedagógus képzésben |
🕒️ 17:30 – 18:30 | Pedagógusképzők és pedagógusjelöltek diszkussziója Moderátorok Deutsch Krisztina PTE ETK Tigyi Zoltánné Pusztafalvi Henriette PTE ETK |
5. nap – október 15. | Péntek |
🕒️ 10:00 – 11:30 | Teams csatorna Az előző nap ismétlése felvételről |
🕒️ 16:00 – 17:30 | Teams csatorna az Újvidéki Egyetem pedagógusképzőinek előadásai Absztraktok Takács Márta: A szabadkai Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar első 15 éve, jelene és jövőképe Dévavári Zoltán: A magyar tanító- és tanárképzés története Vajdaság Autonóm Tartományban (1945–2006). Pintér Krekity Valéria: Akkreditációs folyamatok a pedagógusképző intézményekben Námesztovszki Zsolt: Kompetenciák fejlesztése robotok programozásával Kovács Cintia: A tanítóképző konferenciái és akkreditált pedagógus-továbbképzései, folyóiratai |
🕒️ 17:30 – 18:30 | Pedagógusképzők és pedagógusjelöltek diszkussziója Moderátorok Klein Ágnes PTE KPVK Szederkényi Éva PTE BTK HFMI |
🕒️ 18:30 – 19:00 | A kongresszus zárása Dezső Renáta Anna, a kongresszus elnöke |
6. nap – október 16. | Szombat |
🕒️ 10:00 -13:00 | Teams csatorna Az előző nap ismétlése felvételről |